Filia komunikacji w Pobiedziskach – nowa lokalizacja oraz pełen zakres usług

W grudniowym wydaniu Biuletynu Pobiedziskiego w artykule „Koniec najmu w urzędzie” informowaliśmy Państwa o podjętych pracach związanych ze zmianą  przeznaczenia pomieszczeń, wcześniej użytkowanych przez ING Bank Śląski oraz PZU. Decyzja, iż umowa dla ING Banku Śląskiego nie będzie przedłużana zapadła w miesiącu wrześniu 2014 r.

Widząc potrzebę zmiany lokalizacji m.in. filii komunikacji i pełnej dostępności do jej usług,  zostały podjęte rozmowy, aby filia Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu na terenie Pobiedzisk zmieniła lokalizację na bardziej dogodną dla klientów. Obecnie, aby złożyć dokumenty trzeba udać się na II piętro w budynku tutejszego urzędu.  Od kilku lat Gmina Pobiedziska zwracała się z wnioskami do Starostwa Powiatowego o rozważenie  możliwości poszerzenia usług świadczonych przez filię. Miło nam poinformować, iż nasza propozycja spotkała się z pełną akceptacją Starosty Poznańskiego Pana Jana Grabkowskiego oraz Dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu Pani Małgorzaty Kaniewskiej.

Szczególnym udogodnieniem dla mieszkańców będzie pełna rejestracja pojazdów włącznie z wydawaniem dowodów rejestracyjnych. Przed Gminą zadanie związane z adaptacją pomieszczeń w budynku Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska przy ul. Kościuszki 4 (pomieszczenia po byłym ING Banku Śląskim). Przewidywany termin uruchomienia nowego punktu to miesiące wrzesień/październik br. Zgodnie z zapowiedziami Starostwa Powiatowego, filia będzie działać na wzór Swarzędza czy też Stęszewa.
Aby załatwić wszelkie formalności nie będzie konieczności wizyty w siedzibie Starostwa Powiatowego przy ul. Jackowskiego w Poznaniu. Wszystkie formalności mieszkańcy będą mogli załatwić w Pobiedziskach.

Będziemy Państwa informować na bieżąco o podjętych pracach oraz o terminie uruchomienia nowego punktu filii. Filia do tego momentu będzie działać na dotychczasowych zasadach na II piętrze w budynku urzędu.

Jednocześnie informujemy, iż sprawy dotyczące utrzymania dróg, oświetlenia oraz zajęcia pasa drogowego można od dnia 01 kwietnia br. załatwiać w biurze nr 16 (pomieszczenie po PZU). Pracownicy obsługujący mieszkańców w tym zakresie są dostępni na parterze budynku urzędu
–  p.B.Budnik tel. 61 8977 175 (zajęcie pasa drogowego) oraz p.P.Wełnic tel. 61 8977 155 (utrzymanie dróg oraz oświetlenie). Zmieniając lokalizację biura z III piętra na parter, kierowaliśmy się ilością  załatwianych spraw przez mieszkańców w tym zakresie jak i likwidacją barier architektonicznych.