Umowa na budowę Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego przy Dworcu Kolejowym w Pobiedziskach

DSC_1960

Burmistrz Miasta i Gminy Pobiedziska Dorota Nowacka podpisała 23 marca 2017 umowę z firmą Strabag Sp. z o.o. na wykonanie budowy parkingów i zjazdów w ramach Budowy Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego przy Dworcu Kolejowym w Pobiedziskach. Oznacza to rozpoczęcie prac przy kolejnej budowie w gminie Pobiedziska dofinansowanej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych ( ZIT).  Firma Strabag Sp. z o.o. opracuje dokumentację techniczną oraz realizować będzie roboty budowlane w formule zaprojektuj i wybuduj , a także nadzór inwestorski. Działania te utworzą infrastrukturę komunikacyjną umożliwiającą integracje transportu autobusowego, samochodowego, rowerowego i pieszego z transportem kolejowym.
efrr_samorzad_kolor

koncepcja konkursowa

Szczegółowy wykaz prac przy realizacji budowy:

o    Zjazd z drogi wojewódzkiej na parking oraz dworzec autobusowy oraz wyjazd na drogę wojewódzką z pasem przeplatania i wysepką ok. 270 mb
o    Parkingi P&R i B&R  oraz K&R rejon ul. Fabrycznej (część zachodnia i wschodnia) wraz z dojazdami – powierzchnia 5000 m2, 108 miejsc parkingowych, w tym 7 dla osób niepełnosprawnych oraz 3 miejsca postojowe K&R, 36 miejsc postojowych dla rowerów, infrastruktura parkingowa, ścieżki rowerowe, chodniki, WC, teleinformacyjna, mała architektura, odwodnienie i oświetlenie parkingu, monitoring i automatyczne zintegrowane bramki wjazdowe (szlabany)
o    Parking P&R i B&R oraz K&R rejon ul. Dworcowej część zachodnia – powierzchnia 2200 m2, 33 miejsca parkingowe, część wschodnia 1800 m2, 39 miejsc parkingowych, łącznie 4 miejsca dla osób niepełnosprawnych i 5 miejsc postojowych K&R, 50 miejsc postojowych dla rowerów, infrastruktura parkingowa, ścieżki rowerowe, chodniki,  WC, teleinformacyjna, mała architektura, odwodnienie i oświetlenie parkingów, monitoring i automatyczne zintegrowane bramki wjazdowe (szlabany)
o    Dworzec autobusowy rejon ul. Fabrycznej – powierzchnia 3300 m2, 3 stanowiska autobusowe, jedno miejsce parkingowe autobusowe, 16 miejsc postojowych dla rowerów, mała architektura, ścieżki rowerowe i chodniki, obiekty obsługi pasażera, monitoring i automatyczne zintegrowane bramki wjazdowe (szlabany)
o    Budowa bezpiecznego przejścia pod torami o konstrukcji zamkniętej ramy żelbetowej z wyjściami na perony i rampami rowerowymi o długości ok. 40 mb. Wymiary wewnętrzne tunelu: szerokość –min. 4,0 m, wysokość – 2,6 m, technologia: przecisk pod czynną trasą kolejową, Wykończenie: posadzka – płyty granitowe, ścianki – beton architektoniczny, płytki.
o    Konieczność wykonania wyburzeń rampy i budynków gospodarczych PKP i części ogrodzenia.
o    Wycinki i nasadzenia zieleni.
o    Rozwiązania innowacyjne (m.in. aplikacja QR na urządzenia mobilne, sms-owy system powiadamiania o utrudnieniach na drogach, informacja wizualna i głosowa o ilości miejsc postojowych i aktualnych godzinach odjazdów komunikacji, stacja ładowania samochodów elektrycznych, biblioteka lokalna, monitoring, wypożyczalnia rowerów itp.)
•    Parametry ilościowe:
o    Zjazd z drogi wojewódzkiej na parking oraz dworzec autobusowy oraz wyjazd na drogę z pasem przeplatania i wysepką o nawierzchni asfaltowej z podbudową z obrzeżami i krawężnikiem na ławie z oporem i oznakowaniem – powierzchnia 1350 m2
o    Chodniki, ścieżki rowerowe, drogi i parkingi – 9000 m2 z kostki brukowej betonowej 8 cm na podłożu 15 cm chudego betonu i podsypce piaskowej z obrzeżami i krawężnikiem na ławie z oporem i oznakowaniem
o    Odwodnienie drogi i parkingów – 1412 mb
o    Zieleń – 1734 m2
o    Rozbiórka budynków gospodarczych PKP i rampy plus utylizacja odpadów – 526 m2
o    Dworzec autobusowy z peronami, parkingami i zabudową towarzyszącą – 3300 m2
o    Mała architektura (stojaki na rowery oraz wiaty –ok. 102 stanowiska – ok. 6 wiat, ławki – ok. 25 szt., kosze na śmieci – ok. 20 szt., automaty zamykające wjazd na parking (bramki, szlabany wjazdowe) – 4 szt.,, toaleta – 2 szt., tablice informacyjne i kierunkowe, monitoring tablice elektroniczne, , lampy, pojemniki na segregację śmieci, pojemniki na zieleń, słupki – 1 komplet)
o    Oświetlenie parkingów i ciągów komunikacyjnych – 6000 m
o    Sygnalizator świetlny – 2 szt.
o    Rozbiórka istniejącego płotu i podmurówki (280 mb), budowa nowego ogrodzenia panelowego (655 mb).
Budowa Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego przy Dworcu Kolejowym w Pobiedziskach zostanie zakończona do 31.12.2017, a jej koszt wynosić będzie  6 533 433,85 zł.

efrr_samorzad_kolor

DSC_1960 DSC_1965 DSC_1971 DSC_1981